Wij zijn de Gidsen!
De Gidsen zijn stoere en toffe meiden van 11 tot 15 jaar. Ze zijn elke zaterdagochtend bezig om een leuk, gevarieerd en vooral tof programma te draaien. Het is een gezellige groep meiden, die veel lol hebben met elkaar en een uitdaging niet uit de weg gaan. De Gidsen werken in rondes, dit zijn kleine groepjes, of met heel de groep Gidsen samen. De Gidsen draaien onder begeleiding van een geweldig staf team.

Wat wij doen bij de Gidsen?
Bij de Gidsen doen we zoveel verschillende dingen dat het moeilijk is om op te noemen wat we allemaal doen. Onze programma’s en activiteiten hebben altijd minimaal te maken met een van deze gebieden; uitdagende scoutingtechnieken, buitenleven, expressie, sport & spel, identiteit samenleving, internationaal en, tot slot, veilig & gezond. Enkele voorbeelden zijn koken op tafelvuur, keuken pionieren, hamburgertaarten bakken, spannende bosspellen en een bonte avond organiseren. Samen deze doelen bereiken, doen we met veel gezelligheid en plezier.

De Gidsen draaien op zaterdag
De Gidsen draaien meestal op zaterdagochtend van 09:00 tot 12:00. Een paar keer per seizoen draaien wij een weekend. Meestal slapen we dan in tenten en beleven we een gaaf weekend op ons H.K. of elders in het land. Eens per seizoen doen we mee aan de Regionale Scoutingwedstrijden. Aan het einde van het seizoen gaan wij een hele week op zomerkamp. We slapen heel de week in tenten, bouwen onze eigen keukens en de Gidsen koken zelf. Het is meestal een vermoeiende week, maar zeker de moeite waard!

Even samengevat
De Gidsen draaien in principe iedere zaterdagochtend van 09:00 tot 12:00. Verder is het belangrijk te onthouden dat Scouts (Gidsen en Verkenners) in alle weersomstandigheden naar buiten (kunnen) gaan. Het is daarom belangrijk om gepaste kleding te dragen. Denk bijvoorbeeld aan: stevige (waterdichte) schoenen, een regenjas of waterdichte jas, een dikke (SBP) trui in de winter, een (SBP) T-shirt voor in de zomer en extra schone/droge kleding. De kans is groot, dat we ergens met de fiets naar toe gaan. Dus probeer altijd op de fiets te komen. De contributie bedraagt per jaar € 95,-.

Met vragen kun je terecht bij de Gidsenstaf
Iedere zaterdag voor en na het draaien van de Gidsen.

Contactpersoon Gidsen:
Suzan Doornbush:  of via 06-23183322

Of neem vrijblijvend contact met ons op via het secretariaat, e-mail:

De Gidsenstaf bestaat uit:
Suzan Doornbusch
Jasper v.d. Bosch