Verkenners zijn jongens van 11 tot 15 jaar die iedere zaterdagmiddag met elkaar een programma draaien. Dit gebeurt ’s middags tussen 13:30 en 17:00. Dit is gewoon ruim 3 uur aan gave activiteiten. Ons doel binnen de verkennergroep is het ontdekken van nieuwe grenzen en activiteiten die de verkenners leuk vinden, waar natuurlijk het plezier van de verkenner op nummer 1 staat. Momenteel zijn er 17 verkenners, maar er zijn altijd jongens welkom in onze groep!

Wat doen we bij de verkenners?
In de ruim 3 uur tijd op de zaterdagmiddag doen we allerlei soorten activiteiten zoals: pionieren, koken, bosspelen, wandeltochten, creatieve programma’s, stoken, primitief koken op houtvuur en toneelspel. Je kunt het zo gek nog niet bedenken en we hebben het al een keer gedaan. Als we bijvoorbeeld gaan pionieren (dat is houten palen aan elkaar knopen zodat je bijvoorbeeld een toren kunt bouwen) kunnen de verkenners vaak zelf bedenken wat ze gaan bouwen. Hetzelfde met koken; vaak mogen ze zelf een uitgebreide maaltijd in elkaar knutselen en deze natuurlijk zelf op smikkelen. Eigenlijk kan iedereen zijn ding kwijt bij de verkenners!

Weekenden en zomerkampen
Buiten normaal draaien hebben we ook weleens een weekend. Dit is vaak een overnachting op een kampterrein. Je kunt hier denken aan een gewoon weekendje op het H.K. (hoofdkwartier) of de uitdagende droppings en hikes. Meestal duren deze activiteiten twee dagen. Vaak vanaf zaterdag tot zondag. Aan het einde van het schooljaar gaan we ook nog een week op zomerkamp. De verkenners gaan dan samen met de leiding/stafleden op zomerkamp op een kamplokatie waar ze dan in tenten slapen en in hun eigen gebouwde keuken hun maaltijden maken. Heel vaak kijken de verkenners en stafleden bijna een heel jaar uit naar deze zomerkampen.

Hoe kom je bij de verkenners?
Als het je leuk lijkt om eens bij de verkenners te komen kijken, kun je vier middagen mee komen draaien om te beslissen of je het wel of niet leuk vindt. Wel graag van te voren even contact opnemen met de contactpersoon om een afspraak te maken. Op die manier weet je zeker dat we op ons H.K. te vinden zijn en niet toevallig net dat weekend weg zijn. Mocht je vragen hebben, kun je uiteraard ook altijd even contact opnemen met ons. De contactinformatie volgt.

Praktische informatie
De verkenners draaien iedere zaterdagmiddag van 13:30 uur tot 17.00 uur. Is er een ander programma gepland, dan wordt dit aangegeven door middel van een brief aan de ouders. Het is niet echt verstandig om goede en dure kleding aan te trekken als je een keer komt kijken. Kleding kan vuil worden en kapot gaan. Het is handig om gewoon een sterke katoen broek aan te doen en een oud t-shirt en een beetje stevige schoenen of laarzen.

Locatie van ons H.K.; Kalverstraat 1, Roosendaal (nabij Sportpark Vierhoeven).

De contributie bedraagt per jaar € 100,-.

Waar kun je terecht met verdere vragen?

Iedere zaterdag voor en na het draaien bij de stafleden van de Verkenners
Telefoonnummer H.K.: 0165 549393 (alleen op zaterdag van 9 tot 18 uur)
Emailadres contactpersoon Verkenners: verkenner
of neem vrijblijvend contact met ons op via het secretariaat, e-mail:

De verkennersstaf bestaat uit:
Jasper Schut
Thomas Doomen