De Nukastam is een groep van leden van 21 jaar en ouder. De groep bestaat onder andere uit (oud)stafleden. Naast de maandelijkse opkomsten leverd de Nukastam ondersteunende bijdragen aan groeps en speltak activiteiten van SBP.

Zaterdagavond

Een keer per maand komt de Nukastam bij elkaar. Deze bijeenkomsten vinden plaats op het h.k., of op een lokatie ergens in Europa. Iedere opkomst zijn twee of drie Nukastam leden verantwoordelijk voor het programma. In het programma proberen we een combinatie te maken van typisch scoutingactiviteiten en andere dingen die we leuk vinden om te doen. Een dag stoken en pionieren, een avond wijnproeven, een quiz, een dropping, een Jaren 90 feest, een Scrapheap Challenge, een nacht vol poëzie, een dagje Amsterdam, het is allemaal mogelijk.

Zomerkampen

De Nukastam heeft geen eigen zomerkamp dit omdat de meeste leden nog staf bij een speltak zijn en met deze speltak al op zomerkamp gaan. Wel kan het zijn dat Nukastam leden meegaan als (kook)staf op de kampen van de andere speltakken. Om ons seizoen af te sluiten maken we van onze laatste bijeenkomst altijd een extra feestelijk weekend.

Waar komt de Nukastam vandaan?

De Nukastam is ontstaan in de zomer van 2018 en is met zijn activiteiten gestart na de seizoensopening in 2018. Ze bestaat grotendeels uit staf en oudstafleden, van 21 jaar of ouder, die het leuk vinden om eens in de maand ook iets met scouting te doen.

Praktische informatie

De Nukastam draait eenmaal per maand in het H.K. De opkomsten op zaterdag beginnen om 20:00 uur, de weekenden beginnen meestal op vrijdagavond. De informatie over de bijeenkomsten wordt doorgegeven via e-mail en WhatsApp.

Waar kun je terecht met verdere vragen?

Neem vrijblijvend contact met ons op via het groepssecretariaat, e-mail: