De Welpenjongens zijn een groep enthousiaste, drukke, gekke, maar ook zeker hele lieve jongens tussen de 7 en 11 jaar. Iedere week staat er iets anders op de planning, waardoor we het hele jaar door diverse activiteiten doen. Zo gaan we naar het bos om een spel te spelen, doen we een handelspel waarbij we bijvoorbeeld moeten handelen in munten; pionieren we toffe bouwwerken zoals een wip of schommel; stoken we ons eigen vuurtje; bakken we de lekkerste cake; of gaan we knutselen met bladeren en takken uit de natuur. Je moet wel tegen een beetje viezigheid kunnen, want we kunnen je niet beloven dat je weer helemaal schoon thuis komt.

Themaverhaal

Iedere zaterdagmiddag komen Welpenjongens onder begeleiding van een aantal stafleden samen om allerlei gave activiteiten te doen binnen het thema Het Jungle Boek! Dit is natuurlijk al te zien aan de naam van dit speltak. Welpen zijn namelijk jongen van wolven, waartussen ook Mowgli opgroeit. Buiten de speltaknaam hebben ook alle stafleden namen van dieren uit Het Jungle Boek. Op deze manier lijkt het nog meer alsof we echt in de jungle zijn.

De Welpen werken met nestjes, waarbij de oudste de nestleider is en de een na oudste hulpnestleider. In deze nestjes doen ze soms spellen of moeten ze iets bouwen. Door deze nestjes kunnen de jongste Welpen makkelijk hulp vragen en krijgen van een ervaren, oudere Welp.

Zomerkamp en themaweekend

Buiten de zaterdagmiddag komen we af en toe ook nog een heel weekend bij elkaar. Zo hebben we ieder jaar een themaweekend, over bijvoorbeeld aliens of piraten, maar ook een weekend dat je samen met je vader of moeder activiteiten gaat doen. Als kers op de taart is er ieder jaar ook een super gaaf zomerkamp. In de eerste week van de zomervakantie gaan we met zijn allen een week weg naar een ander Scoutinggebouw. De hele week draait om één thema, denk aan bijvoorbeeld superhelden of ridders, en iedere dag zit vol met Scoutingactiviteiten.

Belangrijke informatie

• De Welpenjongens draaien elke zaterdagmiddag van 13:30 tot 16:00 uur in het Scoutinggebouw aan de Kalverstraat 1 te Roosendaal.
  • De contributie bedraagt €90,- per jaar.

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken dan ben je van harte welkom bij onze groep. Je mag vier keer komen kijken voordat je besluit of je erbij komt. Je kunt mailen naar  of .

Indien je nog vragen hebt kun je contact opnemen via:

Stafleden: even voorstellen…

De Welpenjongens hebben momenteel 24 jeugdleden en vijf stafleden. Iedere zaterdag staat er een enthousiast team klaar met weer een verrassend programma. Zij hebben allemaal ruime ervaring. Stafleden volgen ook trainingen om gekwalificeerd leiding te worden. Op zaterdag worden ze genoemd bij hun Scoutingnaam, die past binnen het Welpenthema. Momenteel bestaat de staf bij de Welpenjongens uit:

Chil           Merijn Maas
Hathi        Tamara Verbeek