De Welpenmeisjes zijn meisjes van zeven tot en met elf jaar. Samen draaien zij elke week programma van 09:30 tot 12 uur. De programma’s zijn steeds verschillend, zoals kaarsen maken, levend stratego, een bouwwerk pionieren, zelf broodjes bakken, schilderijen maken en allerlei gave spellen in het bos en op ons mooie grote veld. Voor iedereen is er wel iets leuks te doen.

Door het jaar heen zijn er ook groepsactiviteiten, waaronder een groepsweekend. De Welpen hebben minstens één weekend in het jaar waarbij zij buiten het scoutinggebouw overnachten.

Themaverhaal

Om de fantasie van kinderen te stimuleren, spelen de Welpenmeisjes in een thema. Ze spelen in de jungle, waar ze met Mowgli en Shanti op pad gaan en allerlei dieren tegenkomen. Samen met deze dieren beleven de Welpen spannende avonturen!

De groep Welpen is vervolgens weer opgedeeld in kleine, vaste groepjes. Zo’n groepje heet een ‘volkje’. In elk volkje krijgen twee (oudere) kinderen wat meer verantwoordelijkheden dan de andere kinderen.

Zomerkamp

Aan het einde van het seizoen sluiten wij af met een onwijs leuk en gezellig zomerkamp. Dit kamp valt altijd in de eerste week van de basisschoolzomervakantie. In die week gaan we naar een andere locatie om gezellig met zijn allen spellen te spelen, waaronder speurtochten, nachtspelen, zwemmen, een uitstapje en nog een veel meer.

Installatie

Als een Welp vier keer is komen kijken en besluit dat ze lid wil worden van de vereniging, wordt zij geïnstalleerd. De installatie vindt meestal plaats in het laatste halfuur van een opkomst. Tijdens de installatie zal de Welpenwet worden doorgenomen en mag de Welp een belofte afleggen. Dan mag de Welp ook voor het eerst de blouse en das aan die samen het scoutinguniform vormen. Bij het officiële gedeelte mogen ook familieleden aanwezig zijn. Natuurlijk mogen er video-opnames en foto’s gemaakt worden.

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken dan ben je van harte welkom bij onze groep. Je mag vier keer komen kijken voordat je besluit of je erbij komt. Je kunt mailen naar  of .

Belangrijke informatie

• De Welpenmeisjes draaien elke zaterdagmorgen tussen 9.30 en 12.00 uur op het scouthonk aan de Kalverstraat 1 te Roosendaal.

Indien je nog vragen hebt kun je contact opnemen via